Dieme Ketel

Director Parking & Mobility Services

Dieme Ketel

‘Ballast Nedam trok de verantwoordelijkheid naar zich toe.’

Op één lijn

‘Amsterdam Airport Schiphol wilde lang parkeren naar een hoger niveau tillen, zodat daar al de prettige reiservaring begint. P3 moest dat bieden: overdekt parkeren direct naast de bushalte die je in no-time naar de terminal brengt. Het belang van comfort voelde Ballast Nedam goed aan. Voor de omvangrijke parkeergarage ontwierpen ze een doordachte routering, waarmee de reiziger zich snel oriënteert en makkelijk een plaatsje vindt. Zo zaten we vanaf het begin op één lijn.’ 

Teamspirit

‘Voordat we begonnen, lag de openingsdatum al vast. Reizigers konden 6 maanden voor opening al een parkeerplekje reserveren. Dat zette druk op de realisatie, we hadden hoge verwachtingen van elkaar. Terecht, zo bleek al snel. De teamleden van Ballast Nedam werkten zij aan zij samen met die van ons, de teamspirit was voelbaar. En ze dachten in oplossingen. Er werd eerst gedaan, om later pas de administratie bij te werken. In deze tijden kun je dat bijzonder noemen. Zo werd al het mogelijke gedaan om samen de deadline te halen. Ja, dat is prettig samenwerken.’ 

Efficiënt georganiseerd

‘Ballast Nedam pakte een actieve rol in de coördinatie, wat ik erg waardeer. Taken, rollen, verantwoordelijkheden, ze zorgden dat er geen misverstanden over konden bestaan. Zo was direct de besluitvorming helder, de aansturing efficiënt. En werkten we vanaf de start al daadkrachtig toe naar het eindresultaat. De kwaliteit bewaakten we met systeemgerichte contractbeheersing. Maar de bijbehorende audits waren slechts een formaliteit, het klopte altijd. Want door onze heldere samenwerking werden in praktijk de risico’s al optimaal beheerst. Het eindresultaat was dan ook niet verrassend: precies conform afspraak. En strak volgens planning.’